77- "86 Sanatçı 185 Eser" Tablo Müzayedesi
-Müzayede komisyonu %10'dur
-Alıcı İptal Veya Cayma Durumunda Toplam Tutarın %30'unu Ödemek Zorundadır.
MÜZAYEDE AÇIKLAMASI
Pey verebilmek ve canlı müzayedelerimize katılabilmeniz için üye olmanız veya üye girişi yapmanız gerekmektedir
Değerli Antikalarım.com ailesi;
Sizin için özenle hazırlamış olduğumuz ve sizlere sanatı sanatla sunduğumuz 77- "86 Sanatçı 185 Eser" Tablo Müzayedemize hepiniz hoş geldiniz :)
Müzayedemiz antikalarim.com adresimizde 18/07/2024 Perşembe günü yayına girmiş olup, 28/07/2024 PAZAR günü saat 14.00’a kadar pey alımına devam etmektedir.
28/07/2024 PAZAR günü saat 14.00'da ise canlı online müzayedemiz, antikalarim.com adresimizde başlayacaktır.
-KAZANDIĞINIZ ESERLERİ ARTIK KREDİ KARTIYLA ÖDEYEBİLİRSİNİZ :)
Not:
-Kazanılan eserlerin ödemesi 7 iş günü içinde yapılmadığı taktirde antikalarim.com'un hukuki işlem başlatma hakkı olacaktır. Özel durumları firmamıza bildiriniz.
-Eserlerin fotoğraflarını incelerken, daha net bir görüntü için ekran parlaklığınızı açmanızı öneririz.
-Eserlerin ölçülerini dikkatlice okumanızı rica ederiz.
-Açık artırmadan alınan eserler kesinlikle geri iade edilemez.
Bizimle +905366612464 numaralı Antikalarım.com whatsapp hattından 7/24 iletişime geçebilirsiniz.
Eser teslimi ile ilgili bilgilendirme:
Değerli üyemiz, kazanmış olduğunuz eserler, canlı müzayede bittikten hemen sonra ekip arkadaşlarımız tarafından size ulaşması için özenle hazırlanacaktır.
Kazanmış olduğunuz eserlerin toplam tutarını tarafımıza ilettikten sonra, eserleriniz en kısa zamanda anlaşmalı olduğumuz “Yurtiçi Kargo” firmasına teslim edilecektir.
Eserlerinizin kargo firmasına teslimi yapıldıktan sonra tarafınıza ulaşması ortalama “2-3” iş günüdür.
Saygılarımızla:
Antikalarım.com
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Kara Kalem
29x21 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Kara Kalem
29x21 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Vahit Armağan
Kağıt Üzeri Sulu Boya
23x33 cm
Vahit Armağan
İstanbul doğumlu bir sanatçıdır. Güzel Sanatlar Akademisi'nde İbrahim Çallı'nın öğrencisi olarak yetişti ve Paris Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim aldı. Sanat hayatına restoratör olarak başladı ve başarıları sayesinde çeşitli müze müdürlüklerine atandı. Müzecilik kariyerinin yanı sıra Konya ve İstanbul'da resim sergileri açtı. Oryantalist tarzda suluboya resimleriyle bilinmektedir.
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Yağlı Boya
60x40 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
İbrahim Gündem
Tuval Üzeri Yağlı Boya
40x50 cm
İbrahim Gündem
1987 yılında Van’ın Çaldıran ilçesinde doğdu. Sanatçının sanata olan ilgisi ortaokul döneminde bir resim öğretmeni tarafından keşfedildi. Sanatçı, sanatla buluşmasını atık malzeme olarak kullandığı karton (koli) üzerine yaptığı resimlerle başlattı. Ekonomik sıkıntı ve yoksulluk, onu bu yola yönlendirdi. Gündem, eğitim konusunda ailesinden destek görmesine rağmen resim eğitimi ve uğraşı konusunda tam destek alamadı. Ancak, engellere rağmen resme olan ilgisi ve tutkusu hayatında önemli bir yer edindi ve bu sayede resim hayatının odak noktası haline geldi.
İlk ve orta öğrenimini Van’da tamamladıktan sonra yükseköğrenim eğitimini Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim İş Öğretmenliği bölümünde 2013 yılında bitirdi.
Kariyerine 2013 yılında başlayan Gündem, üniversite 4. sınıfta okumakta iken birçok ulusal resim yarışmasına katılarak birçok başarı elde etti. Ancak, resim tarzının belirginleşmesi ve geniş kitlelerce ilgi görmesi 2021 yılında gerçekleşti.
Sanatçı, kariyeri boyunca sanat için verdiği mücadele ile birçok başarıya imza attı. Ulusal anlamda birçok sanat etkinliğine katıldı, beş kişisel sergi açtı ve uluslararası fuarlarda yer aldı. Eserleri birçok galeri ve müzayede evinde sergilendi.
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Kara Kalem
29x21 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Kara Kalem
29x21 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Javad Ghaffari
Tuval Üzeri Yağlı Boya
108x108 cm
Javad Ghaffari
Pandemiden önce İran'dan Türkiye'ye yerleşen bir ressamdır. İran Tebriz'deki Sanat Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalıştığı dönemde, özellikle kullanmış olduğu sıra dışı "şorre" tekniğiyle tanınmaktadır. Bu tekniği Türkiye'ye yerleşmeden önce geliştiren Ghaffari, İstanbul'a geldikten sonra bir arkadaşının tavsiyesi üzerine Van'a yerleşmiştir.
Van'daki misafirperverlik ve çevresel etkilerden ilham alarak sanatsal üretimlerini artıran Ghaffari, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Van'da şırınga tekniğiyle yaptığı resimleri bir sanat galerisinde sergilemiştir. Özellikle "Anneler" temalı sergisinin ardından Van'ın tarihi mekânlarını resmetmeye başlamıştır.
Ghaffari'nin şorre tekniği, boya kullanımını geleneksel fırça yerine şırınga ile tuvale sıkarak gerçekleştirir. Bu yöntem sayesinde renkler daha canlı ve içlerinde ışık gibi parlamalar oluşur. Türkiye'de şırınga tekniğiyle resim yapan çok az sayıda sanatçı bulunmaktadır ve Ghaffari bu alanda öncü bir konumdadır.
Javad Ghaffari, sanatsal kariyerini Van'da sürdürmekte olup, özellikle şorre tekniğiyle gerçekleştirdiği çalışmalarıyla dikkat çekmektedir.
Javad Ghaffari
Tuval Üzeri Yağlı Boya
107x107 cm
Javad Ghaffari
Pandemiden önce İran'dan Türkiye'ye yerleşen bir ressamdır. İran Tebriz'deki Sanat Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalıştığı dönemde, özellikle kullanmış olduğu sıra dışı "şorre" tekniğiyle tanınmaktadır. Bu tekniği Türkiye'ye yerleşmeden önce geliştiren Ghaffari, İstanbul'a geldikten sonra bir arkadaşının tavsiyesi üzerine Van'a yerleşmiştir.
Van'daki misafirperverlik ve çevresel etkilerden ilham alarak sanatsal üretimlerini artıran Ghaffari, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Van'da şırınga tekniğiyle yaptığı resimleri bir sanat galerisinde sergilemiştir. Özellikle "Anneler" temalı sergisinin ardından Van'ın tarihi mekânlarını resmetmeye başlamıştır.
Ghaffari'nin şorre tekniği, boya kullanımını geleneksel fırça yerine şırınga ile tuvale sıkarak gerçekleştirir. Bu yöntem sayesinde renkler daha canlı ve içlerinde ışık gibi parlamalar oluşur. Türkiye'de şırınga tekniğiyle resim yapan çok az sayıda sanatçı bulunmaktadır ve Ghaffari bu alanda öncü bir konumdadır.
Javad Ghaffari, sanatsal kariyerini Van'da sürdürmekte olup, özellikle şorre tekniğiyle gerçekleştirdiği çalışmalarıyla dikkat çekmektedir.
Javad Ghaffari
Tuval Üzeri Yağlı Boya
105x105 cm
Javad Ghaffari
Pandemiden önce İran'dan Türkiye'ye yerleşen bir ressamdır. İran Tebriz'deki Sanat Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak çalıştığı dönemde, özellikle kullanmış olduğu sıra dışı "şorre" tekniğiyle tanınmaktadır. Bu tekniği Türkiye'ye yerleşmeden önce geliştiren Ghaffari, İstanbul'a geldikten sonra bir arkadaşının tavsiyesi üzerine Van'a yerleşmiştir.
Van'daki misafirperverlik ve çevresel etkilerden ilham alarak sanatsal üretimlerini artıran Ghaffari, geçtiğimiz yılın Temmuz ayında Van'da şırınga tekniğiyle yaptığı resimleri bir sanat galerisinde sergilemiştir. Özellikle "Anneler" temalı sergisinin ardından Van'ın tarihi mekânlarını resmetmeye başlamıştır.
Ghaffari'nin şorre tekniği, boya kullanımını geleneksel fırça yerine şırınga ile tuvale sıkarak gerçekleştirir. Bu yöntem sayesinde renkler daha canlı ve içlerinde ışık gibi parlamalar oluşur. Türkiye'de şırınga tekniğiyle resim yapan çok az sayıda sanatçı bulunmaktadır ve Ghaffari bu alanda öncü bir konumdadır.
Javad Ghaffari, sanatsal kariyerini Van'da sürdürmekte olup, özellikle şorre tekniğiyle gerçekleştirdiği çalışmalarıyla dikkat çekmektedir.
Ümmet Karaca
Kağıt Üzeri Kara Kalem
29x21 cm
Ümmet Karaca
1956 yılında Gürcistan’da doğdu.
Sanatçı 1978 yılında başladığı Tiflis Yüksek Ressamlar Okulundan 1982’de mezun oldu. 1987 yılında Gürcistan’ın Tiflis şehrinde ilk kişisel sergisini açtı. 1993’te ise Türkiye’deki ilk kişisel sergisini İstanbul’daki Varol Sanat Galerisinde düzenledi. Sonrasında da İstanbul ve Ankara’da pek çok karma sergiye katılmaya ve kişisel sergiler açmaya devam etti.
Ümmet Karaca genellikle tuval üzeri yağlıboya tekniğiyle yaptığı tablolarında İstanbul temasını işlemektedir. Eserlerinde şehrin sokaklarını, insanlarını, doğasını, sosyal yaşamını klasik bir üslupla resmetmeyi tercih etmektedir. Özellikle Büyükada’dan manzaraları resmetmeyi seven sanatçının eserlerini İzlenimci tarzın içinde de değerlendirebiliriz. Karaca genel olarak şehir manzaralarıyla bilinse de natürmort ve portre de çalışmıştır.
Ümmet Karaca halen İstanbul’da yaşamakta ve sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Necdet Kalay
Kağıt Üzeri Keçeli Kalem
18x30 cm
Necdet Kalay
1932 yılında İstanbul'da doğmuş ve sanat hayatına İstanbul'da başlamış bir ressamdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladıktan sonra sanat eğitimine heykeltıraş Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik'ten dersler alarak başlamıştır. Daha sonra İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne konuk öğrenci olarak katılmıştır.
Sanat kariyeri 1958 yılında Ankara'da düzenlenen Güzel Sanatlar Birliği Sergisi'nde bir tablosunun kabul edilmesiyle başlamıştır. İlk kişisel sergisini 1960 yılında İstanbul'da açmış ve 1969 yılından itibaren geçimini tamamen resim yaparak sağlamaya başlamıştır. Türkiye'de ve yurt dışında birçok sergiye katılmış ve eserleriyle geniş bir izleyici kitlesi edinmiştir.
Necdet Kalay'ın resimlerinde dekoratif ve izlenimci öğeler bir araya gelir. Özellikle Anadolu manzaralarını geniş fırça darbeleri ve pastel tonlarıyla yansıtmıştır. Gri tonları da sıkça kullanan sanatçı, eserlerinde doğal ve sakin bir atmosfer oluşturmayı tercih etmiştir.
1986 yılında İstanbul'da vefat etmiştir, ancak eserleri Türk resim sanatında önemli bir yer tutmaya devam etmektedir.
Necdet Kalay
Kağıt Üzeri Keçeli Kalem
22,5x29 cm
Necdet Kalay
1932 yılında İstanbul'da doğmuş ve sanat hayatına İstanbul'da başlamış bir ressamdır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul'da tamamladıktan sonra sanat eğitimine heykeltıraş Faruk Morel ve ressam Şeref Akdik'ten dersler alarak başlamıştır. Daha sonra İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne konuk öğrenci olarak katılmıştır.
Sanat kariyeri 1958 yılında Ankara'da düzenlenen Güzel Sanatlar Birliği Sergisi'nde bir tablosunun kabul edilmesiyle başlamıştır. İlk kişisel sergisini 1960 yılında İstanbul'da açmış ve 1969 yılından itibaren geçimini tamamen resim yaparak sağlamaya başlamıştır. Türkiye'de ve yurt dışında birçok sergiye katılmış ve eserleriyle geniş bir izleyici kitlesi edinmiştir.
Necdet Kalay'ın resimlerinde dekoratif ve izlenimci öğeler bir araya gelir. Özellikle Anadolu manzaralarını geniş fırça darbeleri ve pastel tonlarıyla yansıtmıştır. Gri tonları da sıkça kullanan sanatçı, eserlerinde doğal ve sakin bir atmosfer oluşturmayı tercih etmiştir.
1986 yılında İstanbul'da vefat etmiştir, ancak eserleri Türk resim sanatında önemli bir yer tutmaya devam etmektedir.
Metin Akarslan (Fırçasız Ressam)
Duralit Üzeri Yağlı Boya "Kaos"
80x60 cm
Metin Akrarslan:
1939 İstanbul Doğumlu Ressam, Sultanahmet Sanat Okulunda Eğitim Aldı. 1955 Yılında Resim Çalışmalarına Hattat Kadri Efendi’nin Yanında Başladı. Fırça Kullanmadan Resim Yaptığı İçin "Fırçasız Ressam" Olarak Bilinen Ressam, İnandığı Doğrularla Sanata Samimi Bir Hizmet Sunan İlginç Bir Sanatçıdır. Yurt Dışında (İspanya – Lugo / İsviçre – Lozan / Belçika – Brüksel) Sergiler Açtı. Yurt İçinde Çeşitli Kez Hobi Sanat Galerisi, Pera Sanat Galerisi, Kaş Sanat Galerisi, Bankalar, Kültür Merkezleri, Konsolosluklar Ve Atölye Sergileri Olmak Üzere 47 Kişisel Sergi Gerçekleştirdi Ve Karma Sergilere Katıldı. Eserlerinin Çoğunda Estetik Kaygılar, “Elemantarist” Bölünmeler, Bütününde İse Kübist Hareketler Hakimdir. Anlatımcı Tavırlarında İse; Hayatın Gerçekleri, Zıtlıkları, Nazik Bir Hiciv Anlayışıyla Duygusal Tonlamaların Yanısıra Sert Ve Kararlı Formların Ustaca Deformları Hiç Şüphe Yoktur Ki, Sanatçının Yaşamında Bazı Kesitlerin İzlerini Taşır.
Metin Akarslan (Fırçasız Ressam)
Duralit Üzeri Yağlı Boya "Kemancı Kız"
80x60 cm
Metin Akrarslan:
1939 İstanbul Doğumlu Ressam, Sultanahmet Sanat Okulunda Eğitim Aldı. 1955 Yılında Resim Çalışmalarına Hattat Kadri Efendi’nin Yanında Başladı. Fırça Kullanmadan Resim Yaptığı İçin "Fırçasız Ressam" Olarak Bilinen Ressam, İnandığı Doğrularla Sanata Samimi Bir Hizmet Sunan İlginç Bir Sanatçıdır. Yurt Dışında (İspanya – Lugo / İsviçre – Lozan / Belçika – Brüksel) Sergiler Açtı. Yurt İçinde Çeşitli Kez Hobi Sanat Galerisi, Pera Sanat Galerisi, Kaş Sanat Galerisi, Bankalar, Kültür Merkezleri, Konsolosluklar Ve Atölye Sergileri Olmak Üzere 47 Kişisel Sergi Gerçekleştirdi Ve Karma Sergilere Katıldı. Eserlerinin Çoğunda Estetik Kaygılar, “Elemantarist” Bölünmeler, Bütününde İse Kübist Hareketler Hakimdir. Anlatımcı Tavırlarında İse; Hayatın Gerçekleri, Zıtlıkları, Nazik Bir Hiciv Anlayışıyla Duygusal Tonlamaların Yanısıra Sert Ve Kararlı Formların Ustaca Deformları Hiç Şüphe Yoktur Ki, Sanatçının Yaşamında Bazı Kesitlerin İzlerini Taşır.
Metin Akarslan (Fırçasız Ressam)
Duralit Üzeri Yağlı Boya
60x80 cm
Metin Akrarslan:
1939 İstanbul Doğumlu Ressam, Sultanahmet Sanat Okulunda Eğitim Aldı. 1955 Yılında Resim Çalışmalarına Hattat Kadri Efendi’nin Yanında Başladı. Fırça Kullanmadan Resim Yaptığı İçin "Fırçasız Ressam" Olarak Bilinen Ressam, İnandığı Doğrularla Sanata Samimi Bir Hizmet Sunan İlginç Bir Sanatçıdır. Yurt Dışında (İspanya – Lugo / İsviçre – Lozan / Belçika – Brüksel) Sergiler Açtı. Yurt İçinde Çeşitli Kez Hobi Sanat Galerisi, Pera Sanat Galerisi, Kaş Sanat Galerisi, Bankalar, Kültür Merkezleri, Konsolosluklar Ve Atölye Sergileri Olmak Üzere 47 Kişisel Sergi Gerçekleştirdi Ve Karma Sergilere Katıldı. Eserlerinin Çoğunda Estetik Kaygılar, “Elemantarist” Bölünmeler, Bütününde İse Kübist Hareketler Hakimdir. Anlatımcı Tavırlarında İse; Hayatın Gerçekleri, Zıtlıkları, Nazik Bir Hiciv Anlayışıyla Duygusal Tonlamaların Yanısıra Sert Ve Kararlı Formların Ustaca Deformları Hiç Şüphe Yoktur Ki, Sanatçının Yaşamında Bazı Kesitlerin İzlerini Taşır.
Remzi Taşkıran
Tuval Üzeri Yağlı Boya
39x49 cm
Remzi Taşkıran
1961 yılında Adıyaman'da doğmuştur. Lise eğitimini İstanbul'da tamamlamıştır. Sanat eğitimini ressam Sadettin Çağlarca'dan almıştır. Bir dönem basın ressamlığı yapmıştır ve yapıtları yurt içi ve yurt dışında koleksiyonlarda yer almaktadır.
İstanbul'daki atölyesinde resim yaparak günlük yaşamını sürdüren Taşkıran, sergilerine hazırlanırken günlük yaşam kaygılarından uzaklaşarak sanatının özgün temalarını oluşturmaya özen göstermektedir. Özellikle yöresel izlenimlere dayalı resimlerinde, kendi yüreğinin, bilincinin, yeteneğinin ve eğilimlerinin öne çıktığı gözlemlenebilmektedir, böylelikle özgün resimlere imza atmaktadır.
Eleştirmenler, Remzi Taşkıran'ın geleneksel değerlere yakınlığını ve özgün bir resim biçemi yakalayabilme yeteneğini vurgulamaktadır.