69- "Tablo" Müzayedesi
-Müzayede komisyonu %10'dir
-Alıcı İptal Veya Cayma Durumunda Toplam Tutarın %30'unu Ödemek Zorundadır.
MÜZAYEDE AÇIKLAMASI
Pey verebilmek ve canlı müzayedelerimize katılabilmeniz için üye olmanız veya üye girişi yapmanız gerekmektedir
Değerli Antikalarım.com ailesi;
Sizin için özenle hazırlamış olduğumuz ve sizlere sanatı sanatla sunduğumuz 69- "Tablo" Müzayedemize hepiniz hoş geldiniz :)
Müzayedemiz antikalarim.com adresimizde 03/06/2024 Pazartesi günü yayına girmiş olup,12/06/2024 Çarşamba günü saat 20.59’a kadar pey alımına devam etmektedir.
12/06/2024 Çarşamba günü saat 21.00'da ise canlı online müzayedemiz, antikalarim.com adresimizde başlayacaktır.
-KAZANDIĞINIZ ESERLERİ ARTIK KREDİ KARTIYLA ÖDEYEBİLİRSİNİZ :)
Not:
-Kazanılan eserlerin ödemesi 7 iş günü içinde yapılmadığı taktirde antikalarim.com'un hukuki işlem başlatma hakkı olacaktır. Özel durumları firmamıza bildiriniz.
-Eserlerin fotoğraflarını incelerken, daha net bir görüntü için ekran parlaklığınızı açmanızı öneririz.
-Eserlerin ölçülerini dikkatlice okumanızı rica ederiz.
-Açık artırmadan alınan eserler kesinlikle geri iade edilemez.
Bizimle +905366612464 numaralı Antikalarım.com whatsapp hattından 7/24 iletişime geçebilirsiniz.
Eser teslimi ile ilgili bilgilendirme:
Değerli üyemiz, kazanmış olduğunuz eserler, canlı müzayede bittikten hemen sonra ekip arkadaşlarımız tarafından size ulaşması için özenle hazırlanacaktır.
Kazanmış olduğunuz eserlerin toplam tutarını tarafımıza ilettikten sonra, eserleriniz en kısa zamanda anlaşmalı olduğumuz “Yurtiçi Kargo” firmasına teslim edilecektir.
Eserlerinizin kargo firmasına teslimi yapıldıktan sonra tarafınıza ulaşması ortalama “2-3” iş günüdür.
Saygılarımızla:
Antikalarım.com
Fatih Mika
Gravür E.A.56/99 1995 Yılı Yapımı
Ebat: 19x14 cm Çerçeveli Ebat: 41x35 cm
Fatih Mika
1956 yılında İstanbul'da doğdu. Küçükçekmece Lisesi'ni bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ndeki eğitimini yarıda bırakarak Yugoslavya'ya gitti. 1985 yılında Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi Grafik (Gravür) Bölümü'nden mezun oldu ve ihtisasını aynı Akademi'de Dževad Hozo Atölyesi'nde tamamladı.
Fatih Mika, 2008-2011 yılları arasında Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde, 2012-2014 yılları arasında Foggia Güzel Sanatlar Akademisi'nde gravür teknikleri dersleri verdi. Sanat çalışmalarını Roma'da sürdüren Fatih Mika, Venedik Güzel Sanatlar Akademisi'nde "Gravür Teknikleri" dersleri vermektedir.
Fatih Mika
Gravür E.A.9/40 İmzalı 1996 Yapımı
Ebat: 26x22 cm Çerçeveli Ebat:49x39 cm
Fatih Mika
1956 yılında İstanbul'da doğdu. Küçükçekmece Lisesi'ni bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ndeki eğitimini yarıda bırakarak Yugoslavya'ya gitti. 1985 yılında Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi Grafik (Gravür) Bölümü'nden mezun oldu ve ihtisasını aynı Akademi'de Dževad Hozo Atölyesi'nde tamamladı.
Fatih Mika, 2008-2011 yılları arasında Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde, 2012-2014 yılları arasında Foggia Güzel Sanatlar Akademisi'nde gravür teknikleri dersleri verdi. Sanat çalışmalarını Roma'da sürdüren Fatih Mika, Venedik Güzel Sanatlar Akademisi'nde "Gravür Teknikleri" dersleri vermektedir.
Fatih Mika
Gravür E.A.28/40 İmzalı 1997 Yılı Yapımı
Ebat: 27x21 cm Çerçeveli Ebat: 56x45 cm
Fatih Mika
1956 yılında İstanbul'da doğdu. Küçükçekmece Lisesi'ni bitirdikten sonra İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'ndeki eğitimini yarıda bırakarak Yugoslavya'ya gitti. 1985 yılında Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi Grafik (Gravür) Bölümü'nden mezun oldu ve ihtisasını aynı Akademi'de Dževad Hozo Atölyesi'nde tamamladı.
Fatih Mika, 2008-2011 yılları arasında Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde, 2012-2014 yılları arasında Foggia Güzel Sanatlar Akademisi'nde gravür teknikleri dersleri verdi. Sanat çalışmalarını Roma'da sürdüren Fatih Mika, Venedik Güzel Sanatlar Akademisi'nde "Gravür Teknikleri" dersleri vermektedir.
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Örnekleri Ankara Resim Ve Heykel Müzesinde Bulunan Eserde, Beyaz Fon Önünde Anadolu Köyü Kıyafetleri İçerisinde Saçları Örülü, Şalvarlı ve Başında Gümüş Tepelikle ve Yüzünde Peçesi ile Tam Bir Anadolu Kadını Tasvir Edilen Desen Çalışmasının Tıpkı Basım Tablosu Bir Anadolu Köyündeki Günlük Hayattan Örnekler Sunan Bu Desen Çalışması 1978 Yılı Yapımı Sanatçı İmzası İse Okunamamıştır. Aşağıdaki Lotlarda Sac Ekmeği Yapan, Yün Eğiren, Yayık Yayan Kadınlar, Hamur Yoğuran Kadın, Eşeği ile Yük Taşıyan Adam, Zurna Çalan Adam, Hanımı ile Beraber Eşeğin Üstünde Giden Adam Gibi Köydeki Günlük Hayattan Kesitler Bulacaksınız. Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 27x33 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Sac Ekmeği Yapan Kadın 1978 Yılı Yapımı İmza Okunamamıştır Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 30x35 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Kilim Yapan Kadın 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 33x40 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Yayık Yayan Kadınlar 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 26x23 cm Çerçeveli Ebat: 30x35 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Ot Bağlayan Kadın 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 34x40 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Eşeği ile Yük Taşıyan Adam 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 30x35 cm1500
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Desen Saz Çalan Adam 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 29x35 cm
İmza Okunamadı
Desen Zurna Çalan Adam 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 30x35 cm
İmza Okunamadı (TIPKI BASIM)
Hanımı ile Beraber Eşeğin Üstünde Giden Adam 1978 Yılı Yapımı Tablonun Tıpkı Basım Tablosu
Ebat: 16x23 cm Çerçeveli Ebat: 30x36 cm
Mustafa Naci Aksop
Kağıt Üzeri Sulu Boya İmzalı 1996 Yılı Yapımı
Ebat: 26x17 cm Çerçeveli Ebat: 47x34 cm
Mustafa Naci Aksop
Kağıt Üzerine Sulu Boya İmzalı 1996 Yılı Yapımı
Ebat: 14x26 cm Çerçeveli Ebat: 45x31 cm
Mustafa Naci Aksop
Kağıt Üzerine Sulu Boya İmzalı 1996 Yılı Yapımı
Ebat: 23x17 cm Çerçeveli Ebat: 49x39 cm
Mustafa Naci Aksop
Kağıt Üzerine Sulu Boya “Peribacaları” İmzalı 1996 Yılı Yapımı Tablo
Ebat: 20x14 cm Çerçeveli Ebat: 43x33 cm
Feraset Kademoğlu
Kağıt Üzerine Karışık Teknik İmzalı
Ebat: 44x52 cm
Feraset Kademoğlu
Kağıt Üzerine Karışık Teknik İmzalı
Ebat: 43x47 cm
T. Han İmzalı
Kağıt Üzerine Sulu Boya Karışık Teknik
Çerçeveli Ebat: 33x48 cm
Kubilay İmzalı
“Galata Köprüsü” İmzalı 2003 Tarihli
Ebat: 45x32 cm
Kubilay Şenses
1964 yılında Amasya’da doğan sanatçı 1980 yılında Samsun Eğitim Fakültesi Resim Bölümü kazandı.Sanatçı Ankara’da yaşamak istediği için 1981 yılında Ankara Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim İş Eğitimi Bölümü kazandı.1986’da Ankara Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim İş Eğitimi Bölümü’nde Turan Erol Atölye’sinden mezun oldu.
1987’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi şimdiki adıyla Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nün Yüksek Lisans’ını birincilikle kazandı.Resim Bölümün’de Ana Sanat Dalında Devrim Erbil,Özdemir Altan ve Adnan Çoker Atölye’lerinde eğitim aldı.İlgisi üzerine de Süleyman Saim Tekcan Atölye’sinde de çalışmalar yaptı.
Antalya’da bir çok ünlü otelde fonksiyonel sanat eserleri üretti.yurt içinde ve yurt dışında çok sayıda karma sergiye katıldı.Ulusal ve uluslararası birçok kişisel ve kurumsal koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.Sanatçı çalışmalarını Beykoz ve Sultanahmet’teki atölyelerinde sürdürmektedir.
Kubilay İmzalı
39/40 “Sultanahmet Camii” Tablosu
Ebat: 45x37 cm
Kubilay Şenses
1964 yılında Amasya’da doğan sanatçı 1980 yılında Samsun Eğitim Fakültesi Resim Bölümü kazandı.Sanatçı Ankara’da yaşamak istediği için 1981 yılında Ankara Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim İş Eğitimi Bölümü kazandı.1986’da Ankara Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim İş Eğitimi Bölümü’nde Turan Erol Atölye’sinden mezun oldu.
1987’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi şimdiki adıyla Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nün Yüksek Lisans’ını birincilikle kazandı.Resim Bölümün’de Ana Sanat Dalında Devrim Erbil,Özdemir Altan ve Adnan Çoker Atölye’lerinde eğitim aldı.İlgisi üzerine de Süleyman Saim Tekcan Atölye’sinde de çalışmalar yaptı.
Antalya’da bir çok ünlü otelde fonksiyonel sanat eserleri üretti.yurt içinde ve yurt dışında çok sayıda karma sergiye katıldı.Ulusal ve uluslararası birçok kişisel ve kurumsal koleksiyonlarda eserleri bulunmaktadır.Sanatçı çalışmalarını Beykoz ve Sultanahmet’teki atölyelerinde sürdürmektedir.
Feraset Kademoğlu
İmzalı Kağıt Üzerine Sulu Boya
Ebat: 48x64 cm
Eren Eyüpoğlu (BASKI)
Kervan Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1913-1988)
Ebat: 51x34 cm
Eren Eyüboğlu (1912 - 1988)
1912 yılında Romanya'da doğan Eren Eyüboğlu, orta öğrenimi sırasında aldığı resim derslerini geliştirmek amacıyla Güzel Sanatlar Akademisi'ne girerek resim bölümünde okumuştur. 1929'da Paris'e giden sanatçı, önce Julian Akademisi'ne devam etmiş, ardından dört yıl boyunca André Lhote ile çalışmıştır.
1930'da Bedri Rahmi Eyüboğlu ile tanışmış, 1936'da onunla evlenerek İstanbul’a yerleşmiştir. Bir süre sonra eşiyle birlikte D Grubu'na katılarak topluluğun çalışmalarında etkin rol oynamıştır. Bedri Rahmi ile Anadolu’nun pek çok yerini gezen Eyüboğlu, resimlerinde yarı soyut ve dışavurumcu denebilecek bir doğa görüşüyle, doğu insanına ve geleneksel yaşama yönelik konuları işlemiştir. Sanat yaşamı boyunca çeşitli değişim ve gelişmeler yaşasa da, yapıtlarında folklorik özellikleri plastik değerlerle bütünleştirmiş ve çağdaş, özgün biçim olgunluğunu anıtsallığa ulaşma çabasıyla çalışmıştır.
İngiltere, Almanya, Belçika, New York, Berkeley, New Jersey ve İstanbul’da sergiler açan Eren Eyüboğlu, sanatı ve sanata olan tutkusunu şu sözlerle ifade etmiştir: “Bu yolun önü tıkanık mı, açık mı, ilerledim mi, geriledim mi bilmiyorum. Bildiğim tek şey var…. Çalışmak… yarım yüzyıldır sürdürdüğüm çabamı, ölüm elimden alana kadar sürdüreceğim." Eren Eyüboğlu, 1988 yılında, 76 yaşında aramızdan ayrılmıştır.
B. Rahmi Eyüpoğlu (BASKI)
Tophane Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1911-1975)
Ebat: 49x34 cm
Not: Çerçevelidir
Bedri Rahmi Eyüboğlu
Asıl ismiyle Ali Bedrettin (1911, Giresun - 21 Eylül 1975, İstanbul), şiir, deneme, gezi yazısı ve monografi gibi türlerde 30'dan fazla eseri bulunan Türk şair, yazar, ressam ve akademisyendir. Dünyaca ünlü bir ressam olan Eyüboğlu'nun tabloları, mozaik panoları ve duvar kabartmaları bulunmaktadır. Güzel Sanatlar Akademisi'nde profesörlüğe kadar yükselmiştir.
Bedri Rahmi'nin biyografisi incelendiğinde, köklü bir aileden geldiği ve sanatla iç içe büyüdüğü görülmektedir. Babası Rahmi Bey, Victor Hugo ve Baudelaire'den şiirler okuyan, edebiyata düşkün biriydi. Annesi Balnene Lütfiye Hanım ise Yunus Emre'den şiirler okuyan, türküler, masallar ve bilmeceler söyleyen biriydi. Bedri Rahmi, yazar, çevirmen ve akademisyen Sabahattin Eyüboğlu ve Türkiye'nin ilk kadın mimarlarından Mualla Eyüboğlu ile kardeştir.
Eyüboğlu, ilkokulu babasının memuriyeti sebebiyle farklı şehirlerde okumuştur. Ortaöğrenimine Trabzon Sultanisi’nde (Lisesi) başlamıştır. Okul derslerinden sıkılan ve özellikle matematik dersini sevmeyen bir öğrenciydi. En başarılı olduğu ders edebiyattı. 1929 yılında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'ne girmiştir ve iki yıl boyunca Nazmi Ziya, İbrahim Çallı ve Ahmet Haşim gibi isimlerden eğitim almıştır.
Devrim Erbil (BASKI)
Anadolu Çeşitlemesi Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1937-…..)
Ebat: 51x28 cm
Not: Çerçevelidir
Devrim Erbil
Devrim Erbil 1937'de Uşak'ta doğdu.
1955'de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü`ne girdi. Galeride Halil Dikmen'in, atölyede Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun öğrencisi oldu.
1959`da Soyutçu 7'ler grubunu kurdu.
İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü`nü bitirdi. 1962'de Akademi'ye asistan oldu. Bedri Rahmi Eyüboğlu, Cemal Tollu ve Cevat Dereli Atölyelerinde görev aldı.
1963'te Tülay Tura, Altan Gürman, Adnan Çoker ve Sarkis'le Mavi Grubu kurdu.
1965`de İspanya Hükümeti'nin verdiği sanat bursunu kazanarak gittiği Madrit ve Barcelona'da başladığı meslek araştırma ve incelemelerine Paris ve Londra'da devam etti.
1969`da Türkiye Çağdaş Ressamlar Derneği başkanlığı görevinde bulundu. 1970 yılında İ.D.G.S Akademisi'nden doçentlik unvanı aldı. 1975`de Görsel Sanatçılar Derneği Başkanlığı yaptı.
1979'da İstanbul Resim Heykel Müzesi Müdürlüğü`ne atandı; üç buçuk yıl süreyle bu görevde bulundu. 1981 yılında İ.D.G.S Akademisi'nde Profösörlüğe yükseldi. 1985`de Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı, 1988`de Yıldız Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü Başkanlığı, 1990 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekan Yardımcılığı görevine getirildi.
1991`de Devlet Sanatçısı Unvanı ile onurlandırılmıştır.
Devrim Erbil yurt dışında pek çok karma sergi açtı. Türk Sanatını tanıtan sergilerin komiserliğini yaptı. (İskenderiye, Belgrad, Sofya, Kuveyt) Sanat üzerine konferanslar verdi, yazılar yayınlandı.
Sanatçının eserleri İstanbul-Ankara-İzmir Resim ve Heykel Müzelerinde, Bükreş Modern Sanatlar Müzesinde, Banja Luka Umnetnicka Galerija`da Ben and Abby Grey Foundation Koleksiyonu'nda, Ankara Milli Kütüphane Koleksiyonu`nda, yurt içi ve yurt dışında resmi kurumlarda ve özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.
Adnan Turani (BASKI)
Yeşil İçin Şarkı Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1925-2016)
Ebat: 54x39 cm
Not: Çerçevelidir
Adnan Turani
1925 yılında İstanbul'da doğdu. 1941-1944 yılları arasında İstanbul İlköğretmen Okulu'nda öğretmenlik eğitimi aldı. Mezun olduktan sonra 1945 yılında yetenek sınavlarını kazanarak Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'ne girdi ve 1948 yılında buradan mezun oldu. 1953 yılında Avrupa'ya burs kazanarak Almanya'nın Münih, Stuttgart ve Hamburg Güzel Sanatlar Akademileri'nde lisans ve uzmanlık eğitimi aldı.
1959 yılında yurda döndüğünde, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'nde atölye öğretmenliği yapmaya başladı ve bu görevini 1970 yılına kadar sürdürdü. 1970'te Hacettepe Üniversitesi Edebiyat ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde dersler vermeye başladı. 1972 yılında doktora eğitimine başladığı Hacettepe Üniversitesi'nde Güzel Sanatlar Enstitüsü koordinatörlüğünü de üstlendi. 1973 yılında doktor unvanını aldı ve 1978'de doçent oldu. 1986 yılına kadar Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü'nde öğretim üyeliği yaptı.
1986-1987 yıllarında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Başkanlığı görevinde bulundu ve 1990 yılında emekli oldu. Adnan Turani, yüksek eğitimi sırasında bilimsel plastik sanatlar estetiği, sanat felsefesi ve sanat tarihi üzerine birçok yayın yapmıştır. Soyut resimleriyle birçok ulusal ve uluslararası ödül kazanan Turani, Aralık 2016 tarihinde hayatını kaybetti.
Nurullah Berk (BASKI)
Portre Adlı Eserin Baskı Tablosu
Tarih: (1904-1982)
Ebat: 53x53 cm
Not: Çerçevelidir
Nurullah Berk
1906 yılında İstanbul'da doğmuş Türk Konstruktivist ve Kübist bir ressamdır. Eğitimine Nişantaşı ve Galatasaray liselerinde başladıktan sonra, 1920'li yıllarda Sanayi-i Nefise Mektebi'ne girdi. Burada önce Hikmet Onat ve daha sonra İbrahim Çallı atölyelerinde çalıştı. 1924 yılında mezun olduktan sonra, 1924-1928 yılları arasında Paris Güzel Sanatlar Okulu'nda Ernst Laurent'in atölyesinde resim eğitimi aldı. Kendi imkanlarıyla bir yıl kadar Andre Lhote ve Fernand Leger atölyelerinde de çalıştı.
Nurullah Berk'in eserleri, teknik ve estetik yönleri plastik yapılar ile bütünlük içinde sunarak, araştırmacı yönünü yansıtır. Hem ilk dönem hem de son dönem eserleri arasında görülen farklar, bu araştırmacı yönüne işaret eder. Sanatçı, yazarlık alanında da aktif olup, "Leonardo da Vinci", "Modern Sanat", "Türk Heykeltraşlığı", "Türkiye’de Resim", "Sanat Konuşmaları", "Resim Bilgisi" gibi eserler yazmış ve çok sayıda nitelikli makale kaleme almıştır.
1929'da kurulan Müstakil Ressamlar ve Heykeltraşlar Birliği'nin kurucularından biri ve D Grubu üyelerindendir. Berk, "Damlar", "İskambil Kâğıtlı Natürmort", "Tayyareciler", "Liman" gibi tablolarıyla Türkiye'de kübizmin ilk örneklerini vermiştir. Başta Devlet Resim ve Heykel Sergileri olmak üzere, yurt içinde ve dışında birçok sergiye katılan Nurullah Berk, Türk resim sanatında özel bir yere sahip güçlü ressamlarımızdandır. 1982 yılında hayatını kaybetmiştir.
Kayıhan Keskinok (BASKI)
Karadeniz'de Düğün Adlı Eseri’nin Baskı Tablosu
Tarih: (1923-2015)
Ebat: 70x52 cm
Kayıhan Keskinok
1923 yılında İzmir'de doğdu. Eğitim hayatına İzmir'de başlayan Keskinok, çocukluğunu Kurtuluş Savaşı'nın izlerini taşıyan bir ortamda geçirdi. 1930-1935 yılları arasında farklı şehirlerdeki ilkokullarda eğitim aldıktan sonra ortaöğrenimine Adana'da devam etti. 1941 yılında Adana Öğretmen Okulu'ndan mezun oldu ve 1941-1942 ders yılında Iğdır İkinci İlkokulu'nda öğretmenlik yaptı.
1942 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-iş Bölümü'ne giren Keskinok, 1945 yılında bu okuldan mezun oldu. Burada resim alanında önemli hocalardan eğitim aldı. Ankara'da bulunduğu yıllarda kültürel etkinliklere katılarak kendini geliştirdi ve çeşitli alanlarda faaliyet gösterdi.
Eğitim hayatının ardından öğretmenlik kariyerine atılan Keskinok, çeşitli okullarda resim ve sanat tarihi öğretmenliği yaptı. Aynı zamanda sanat çalışmalarına devam ederek ilk kişisel sergisini 1956 yılında açtı. 1960 yılında Lozan Güzel Sanatlar Okulu'nda "biçim grameri" alanında eğitim aldı ve 1962 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'nde öğretmen olarak atandı.
Keskinok, 1970 yılında TRT Televizyonu Artistik Hizmetler Şubesi'nde göreve başladı ve dekoratör ve müdür olarak on yıl boyunca çalıştı. 1980 yılında emekli olduktan sonra yaşamını Ankara'da sürdürdü ve 2015 yılında hayatını kaybetti.
Nazmi Ziya Güran (BASKI)
Tophane Nusretiye Camii Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1881-1937)
Ebat: 74x50 cm
Not: Çerçevelidir
Nazmi Ziya Güran
Resimlerini ilk kez 1916’da Galatasaray Sergisi’nde sundu. Bütün dönemlerini içeren geniş bir sergisiyse, ancak ölümünden 25 gün önce, Güzel Sanatlar Akademisi salonlarında üç yüz kadar tablosuyla açıldı. Nazmi Ziya Güran, Türk resminde 1910 kuşağı olarak bilinen İbrahim Çallı ve arkadaşları arasında, izlenimci eğilimi en sadık biçimde yansıtan sanatçıdır. Onun resimlerinde İstanbul, ışık içinde yıkanan doğası ve empresyonist bir anlayışa kaynak oluşturacak değişken görünümleriyle Hoca Ali Rıza’nın başlatmış olduğu içten ve yapmacıksız akımın entellektüel plandaki bir uzantısı olarak dikkatinizi çeker.
Sabah saatlerinden başlayarak İstanbul’un sessiz köşelerine uzanan sanatçı, kimi zaman çok sevdiği Kandilli sırtlarına, kimi zaman Langa bostanına, Haliç’e ya da Göksu deresine iner, han içIerinin loş görüntülerini, ağaç diplerinin eflatun sessizliğini seçer. Bedri Rahmi Eyüboğlu haklı olarak, ondaki güneş ışığının nesnelerin asıl rengini ve formlarını eriterek, bütün motiflerin üstüne sıcak bir buğu gibi çöktüğün öne sürer. Işık, onda, resmi biçimlendiren ve yönlendiren temel etkendir.
Figür ve portre resimleri de yapmış olmakla birlikte, daha çok bir peyzaj ressamı olan Nazmi Ziya Güran’ın sanatında özel bir dizi oluşturan ve bir bakıma en tipik resimleri sayabileceğimiz Koç Kahvesi tabloları ondaki bu peyzaj ressamlığının somut örnekleridir.
Neşet Günal (BASKI)
Ana ve Çocuk Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1923-2002)
Ebat:67x42 cm
Not: Çerçevelidir
1940’lardaki Yeniler Grubu oluşumundan sonra ortaya çıkan toplumcu bakış açısı, 1960 sonrası sosyal devlet anlayışına dayalı söylemlerle birlikte sanatta da etkisini göstermektedir. Bu dönemin toplumcu gerçekçi resim anlayışını temsil eden en önemli sanatçılarından biri Neşet Günal’dır.
Koleksiyonda bulunan Bağbozumu (1956) gibi erken dönem çalışmalarında Fernand Léger etkili konstrüktivist / yapısalcı anlayışta yapıtlar üreten Neşet Günal, 50’lerin sonlarına doğru “Toprak Adamlar” adını vereceği anıtsal figürlü kompozisyonlarında, kırsal kesim insanını ele aldı.
Duvar resmi ve fresk tekniğini sanatsal ifade için en uygun yöntem olarak gören sanatçı, pürtüklü/dokulu yüzeyler kullanarak, insan gerçeğini tüm çıplaklığıyla duyurabilmek için özellikle el ve ayakları abartılı, durağan, heykelsi, eylemsiz figürler boyadı ve bu gösterimi kırık dökük duvarlar ve çorak köy manzaraları ile destekledi.
Sanatçının müzede bulunan Çocuk ve Ana, Çocuklar, Ana ve Çocuk adlı yapıtlarında figürler dramatik gerçekçi bir yapı oluştururlar.
Fethi Arda (BASKI)
Gecekondular Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1936-1996)
Ebat: 58x48 cm
Not: Çerçevelidir
Fethi Arda
1934 yılında Elazığ'da doğdu. Sanat hayatına Güzel Sanatlar Akademisi'nin Resim Bölümü'nde başladı ve 1958'de birincilikle mezun oldu. Aynı yıl Süheyla Sabit Karamani Sanat Ödülü'nü kazandı. 1965 yılında Akademi'nin Resim Bölümü'nde asistan olarak göreve başladı ve bir süre sonra Sabri Berkel'in atölyesinde çalıştı.
Sanat kariyeri boyunca İstanbul ve Ankara'da birçok kişisel sergi açan Fethi Arda, Türkiye'deki devlet sergilerinin yanı sıra uluslararası sergilere de katıldı, özellikle Paris ve Salzburg'da düzenlenenlerde eserlerini sergiledi. 1966 yılında Salzburg'da düzenlenen sanat festivaline katılarak, İtalyan ressam Emilio Vedova'nın yönetimindeki yaz akademisinde çalışma fırsatı buldu. Paris'te incelemelerde bulundu ve 1969'da Sanat Eleştirmenleri Derneği tarafından düzenlenen "Gençler Arası Resim Yarışması"nda mansiyon ödülü aldı.
Akademi'deki görevinden ayrılarak Ankara'da Bayındırlık Bakanlığı Yapı ve İmar İşleri Dairesi'nde çalışmaya başladı. 1968-1970 yılları arasında pastel resimlerle ilgilendi ve 1970 yılında bu eserlerini Ankara'da sergiledi. Daha sonra yağlı pastel türünde çalışmalara yöneldi. 1986'da 47. Devlet Resim ve Heykel Sergisi'nde ödül aldı.
Fethi Arda'nın resimlerinde, doğal formların Alman anlatımcı ressamların izlediği çizgiyle benzerlik gösterdiği ancak Türk resmindeki özgünlük araştırmasının bir uzantısı olduğu belirtilir. Sanatçının eserlerindeki özgünlük, doğadan esinlenme veya bundan kopma değil, anlatımın soyutlayıcı işlevi ve etkili bir sanatçı yorumuyla ortaya çıkar. Bu yaklaşım, Arda'nın resimlerine hareketlilik ve yaratıcılıkta sınırsız bir coşku katar.
Ercüment Kalmık (BASKI)
Anadolu Köyü Adlı Eseri'nin Baskı Tablosu
Tarih: (1908-1971)
Ebat: 60x48 cm
Not: Çerçevelidir
Ercüment Kalmık
1909 yılında İstanbul'da doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi'nin Resim Bölümü'nden mezun oldu. 1940'dan sonra, uzun süre çeşitli gazete ve dergilerde bazı illüstrasyon ve çizgi roman çalışmalarına da imza attı. Bunlardan en önemlisi ''Yavrutürk'' dergisinde 1936 yılında Rakım Calapala tarafından yaratılan ve senaryoları yazılan Çetin Kaptan'dı. ''Çetin Kaptan'ın Başından Geçenler'' başlığı altında uzun süre bu çocuk kahramanın maceralarını hazırladı. Yaptığı resimlerde doğal görüntüye önem veren bir tarz uyguladı. Çizgi roman bantlarında da bu noktaya ağırlık vermeye çalıştı ve gerek çizim bütünlüğünün gerekse arka fon atmosferinin gerçekçiliğini sağlamak için çizdiği detaylara dikkat etti. Çetin Kaptan adlı karakteri 1940'ların hemen başında popülaritesinden de yararlanarak yine Yavrutürk dergisi için hazırladığı ''Adem Baba'nın Torunu'' başlıklı seri için başrolde kullandı. Ardında sayısız resimden oluşan bir koleksiyon ve çizgi-roman karesi bırakarak 1971 yılında İstanbul'da hayatını kaybetti.